Zaštita prava potrošača – kupaca polovnih vozila

Zaštita prava potrošača – kupaca polovnih vozila

Građani nam se redovno obraćaju zbog kršenja potrošačkih prava, pa je ova tema često predmet rada naše organizacije. Krajem jula ove godine na osnovu prijave kupaca podneli smo prijavu protiv auto kuće New Bancom doo, zbog ograničavanja prava na reklamaciju.

Iako smo već navikli da razni trgovci ograničavaju prava potrošača u praksi, još uvek nismo imali slučaj da neko to čini i pisanim putem – kroz dokument koji nosi naziv „Pravo na reklamaciju“. Uz ugovor, New Bancom doo kupcima vozila dostavlja i pomenuti dokument u kome se:

  • definiše pojam prava reklamacije
  • navode uslovi za ostvarivanje prava na reklamaciju (urađen mali servis o trošku kupca 15 dana od kupovine vozila u servisu prodavca, urađen veliki servis o trošku kupca u servisu prodavca, obavljanje svih servisa i popravki u objektima prodavca u vreme reklamacijskog perioda)
  • određuje se kada kupac gubi pravo na reklamaciju
  • ograničava mogućnost izjavljivanja reklamacije na kvačila, zamajac, turbine, DPF, EGR, dizne, putni računar, elektroniku, pumpu, automatski menjač.

Kako je Zakon o zaštiti potrošača odredio, a Odeljenje tržišne inspekcije u Leskovcu potvrdilo na osnovu naše prijave, PRAVO NA REKLAMACIJU SE NE MOŽE USLOVLJAVATI.

Auto kući je zabranjeno da dostavlja ovaj dokument kupcima ubuduće, a mi pozivamo sve one koji su imali problema u ostvarivanju svog prava na reklamaciju kod auto kuće New Bancom doo da nam se jave za pomoć putem mejla office@team42.org.rs

Udruženje građana Tim 42