Svako fizičko ili pravno, domaće ili strano lice koje smatra da su mu aktom, radnjom ili nečinjenjem organa uprave povređena prava može da podnese pritužbu Zaštitniku građana.
Ovde možete naći korisne informacije koje vam mogu pomoći u ostvarivanju svojih građanskih, radnih, potrošačkih i ostalih prava. Pretražite našu bazu dokumenata gde možete naći različite obrasce, zahteve i formulare neophodne za zvanično obraćanje organima javne uprave, institucijama i dr. kao i instrukcije i važne rokove.
Svako fizičko ili pravno, domaće ili strano lice koje smatra da su mu aktom, radnjom ili nečinjenjem organa uprave povređena prava može da podnese pritužbu Zaštitniku građana.
Ukoliko smatrate da su vaša ljudska prava prekršena od strane nadležnih organa i nakon što iskoristite sva dozovljena pravna sredstava u Republici Srbiji, možete uputiti predstavku Evropskom sudu za ljudska prava.
Ukoliko sumnjate da se vaši podaci obrađuju suprotno Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti, možete uputiti pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.
U slučaju da ne možete obaviti zdravstveni pregled za koji ne postoji lista čekanja u državnoj bolnici u roku od 30 dana možete obaviti pregled kod privatnog lekara i tražiti refundaciju troškova od Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO). Prvo je potrebno da uzmete potvrdu iz zdravstvene ustanove da ne možete da obavite pregled (P3 obrazac)
Ukoliko ste nezadovoljni uslugom banke ili nekog drugog pružaoca finansijskih usluga, možete se obratiti Narodnoj Banci Srbije, sektoru za zaštitu korisnika finansijskih usluga tako što ćete popuniti pritužbu na rad davaoca finansijskih usluga na sledećem linku
Ako ste kupovinu obavili putem interneta ili telefona, a niste zadovoljni kupljenim proizvodom, imate zakonsko pravo da u roku od 14 dana odustanete od kupovine, bez obrazloženja. Potrebno je da preuzmete i popunite Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu i pošaljete ga na adresu trgovca u roku od 14 dana od preuzimanja robe
Ukoliko smatrate da ste kao potrošač oštećeni kupovinom neispravne robe ili ste nezadovoljni uslugom pružaoca usluga, imate pravo da uložite reklamaciju. Preuzmite Obrazac za reklamaciju proizvoda/usluge, popunite i podnesite trgovcu/pružaocu usluga.
Po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, svaki građanin ima pravo da od organa javne uprave zahteva pristup informaciji od javnog značaja. Potrebno je da popunjen i potpisan Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja podnesete organu od kojeg tražite obaveštenje o traženoj informaciji, uvid u dokumenta ili dostavljanje kopije istih.